Så som det är

Nu lyser ängarna av sommarns alla blommor.
Nu surrar bin, och fåglar sjunger överallt.
Nu stryker vinden genom trädens höga kronor
men i min trädgård är det visset, mörkt och kallt.
Här är det risigt och förvuxet, fult och snårigt
och lika hopplöst trist och grått som i mitt bröst.
Därute doftar det av sommarns alla dofter.
Där är det sommar, men här inne är det höst.

Tydligen har Håkan Hellström sina stunder, att jag sa det där går emot mina principer men vacker är låten. Trubbel.


Spänningshuvudvärk å extrem tröttet i två dagar i sträck är mindre okej.. Men sångkonserten gick iaf bra tycker jag :) Å ute å sprang var jag ju! Galet!.. Solen muntrade upp mig lite idag iaf, hoppas vädret fortsätter så.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0